Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
20
Lista 2021
Status:
Warianty tytułu:
Architectural education according to the didactic thought of professor Bolesław Szmidt
Autorzy: Jabłoński Wojciech
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 17
Strony: 50 - 56
Bazy: Baztech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 14 grudnia 2021
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawione zostały poglądy oraz metody dydaktyczne profesora Bolesława Szmidta na podstawie raportów i wyników prac profesora w komisjach SARP i innych źródłach oraz na podstawie materiałów dydaktycznych, projektów studenckich opracowanych pod kierunkiem Bolesława Szmidta. W artykule wykorzystano tradycyjne metody badawcze: analizę dostępnych materiałów archiwalnych, studia literaturowe oraz przeprowadzone zostały wywiady z współpracownikami oraz absolwentami profesora. Podjęto próbę scharakteryzowania metod dydaktycznych oraz procesu dydaktycznego na kierunku Architektura, jakie powinny obowiązywać według Bolesława Szmidta.
The article presents the views and didactic methods of professor Bolesław Szmidt based on the reports and results of the professor's work in SARP committees and other sources, and on the basis of didactic materials, student projects developed under the supervision of Bolesław Szmidt. The article uses traditional research methods: analysis of available archival materials, literature studies, and interviews with the associates and graduates of the professor. An attempt was made to characterize the didactic methods and the didactic process in the field of Architecture, which should be applied according to Bolesław Szmidt.