Porównanie możliwości środowiska Unity oraz LibGDX w kontekście tworzenia gier komputerowych
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Warianty tytułu: |
Comparison of capabilities of the Unity environment and LibGDX in
terms of computer game development
|
Autorzy: | Kosidło Piotr, Kowalczyk Karol, Badurowicz Marcin |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2021 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Wolumen/Tom: | 21 |
Strony: | 324 - 329 |
Bazy: | Baztech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 grudnia 2021 |
Abstrakty: | angielski | polski |
As part of the work on the article, two 2D games were created – one based on the Unity environment and the other based on LibGDX. Main focus in the work was to compare the performan ce of both games. For this purpose, research was carried out to determine which game has a better impact on the us age of CPU and RAM resources. Attention was also paid to community support for both tools and the programmer’s comfort during the work in both of these tools. The results of the performance studies suggest that LibGDX may be a better choice fo r creating small projects where performance is a priority. However, the support of the community an d the comfort of working with the environment and the lack of need to use external programs speak in favor of Unity. | |
W ramach pracy nad artykułem stworzone zostały dwie gry 2D - jedna przy użyciu środowiska Unity oraz druga przy użyciu LibGDX. Szczególną uwagę w pracy poświęcono porównaniu wydajności obu gier. W tym celu przeprowadzono badania, które miały na celu określenie, która z gier ma lepszy wpływ na zużycie zasobów procesora oraz pamięci RAM. Poświęcono również uwagę wsparciu społeczności dla obu narzędzi oraz komfortowi programisty podczas pracy w obu wspomnianych narzędziach. Wyniki badań wydajności sugerują, że LibGDX może być lepszym wyborem do tworzenia niewielkich projektów, których priorytetem jest wydajność. Na korzyść Unity przemawia jednak wsparcie społeczności oraz komfort korzystania z tego środowiska i brak konieczności korzystania z programów zewnętrznych. |