Współczesne źródła światła w technice motoryzacyjnej
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
10
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Boguta Artur |
Rok wydania: | 2013 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 4 |
Wolumen/Tom: | 89 |
Strony: | 323 - 325 |
Bazy: | Scopus | INSPEC | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Na rynku jest dostępnych wiele typów żarówek samochodowych. Wielu kierowców kupując żarówki do swoich samochodów zastanawia się, jakie z nich wybrać, często kierując się subiektywną oceną wybierając produkty w kolorowych i przeźroczystych opakowaniach. Producenci na opakowaniach podają informację, która ma zachęcić do wyboru danego produktu. Najczęściej są to napisy „ksenon” a znajdujące się w opakowaniu żarówki maja napylony filtr niebieski. Spotykamy też napisy +30 %, +50 %, +90 % „światła na drodze”. Jednak takie żarówki nie zawsze dają spodziewane wyniki. Zmodyfikowane żarówki nie dają wcale lepszego oświetlenia drogi dając nam tylko subiektywne odczucie lepszej widoczności. | |
At the moment there many types of automotive bulbs available on the market. Many drives improve the lighting of their cars incorporating the bulbs described as "xenon", +30 %, +50 %, +90 % "lights on road" in the reflectors. However such modification is unsuccesful in many cases, because the road lighting is not better and the bulbs are burnt out more frequently. The purpose of the study is to present the measurements of several various bulbs and to compare their lighting and electrical parameters. (Modern light sources in automotive engineering). |