Problematyka niezawodności w lotniczych systemach sterowania jednostką napędową
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
10
Lista B
| Status: | |
| Autorzy: | Duk Mariusz, Sobańska Katarzyna |
| Rok wydania: | 2013 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana |
| Język: | polski |
| Numer czasopisma: | 4 |
| Wolumen/Tom: | 89 |
| Strony: | 308 - 310 |
| Bazy: | Google Scholar |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | NIE |
| Abstrakty: | polski | angielski |
| W artykule opisano specyfikę wymagań konstrukcyjnych względem układu sterowania silnikiem lotniczym. Przedstawiono dwa przykłady opracowanych systemów sterowania. Pierwszy przykład dotyczy instalacji wtrysku benzyny w silniku lotniczym dużej mocy ASz-62IR/E. Drugi przykład przedstawia układ sterowania wszystkimi funkcjami (wtrysk, układ zapłonowy) w wielopaliwowym silniku lotniczym PZL 200 o mocy 200 kW. | |
| The paper focuses on the special features of the construction requirements towards an aircraft engine control and describes two examples of the developed control systems. The first example deals with a fuel injection installation in a powerful aircraft engine ASz-62IR/E, and the second one shows an all-function control system (injection, ignition) in an multifuel aircraft engine of 200 kW. (The reliability of aircraft propulsion unit control systems). |