Problematyka niezawodności w lotniczych systemach sterowania jednostką napędową
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
10
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Duk Mariusz, Sobańska Katarzyna |
Rok wydania: | 2013 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 4 |
Wolumen/Tom: | 89 |
Strony: | 308 - 310 |
Bazy: | Google Scholar |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule opisano specyfikę wymagań konstrukcyjnych względem układu sterowania silnikiem lotniczym. Przedstawiono dwa przykłady opracowanych systemów sterowania. Pierwszy przykład dotyczy instalacji wtrysku benzyny w silniku lotniczym dużej mocy ASz-62IR/E. Drugi przykład przedstawia układ sterowania wszystkimi funkcjami (wtrysk, układ zapłonowy) w wielopaliwowym silniku lotniczym PZL 200 o mocy 200 kW. | |
The paper focuses on the special features of the construction requirements towards an aircraft engine control and describes two examples of the developed control systems. The first example deals with a fuel injection installation in a powerful aircraft engine ASz-62IR/E, and the second one shows an all-function control system (injection, ignition) in an multifuel aircraft engine of 200 kW. (The reliability of aircraft propulsion unit control systems). |