Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
10
Lista B
Status:
Autorzy: Duk Mariusz, Sobańska Katarzyna
Rok wydania: 2013
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 89
Strony: 308 - 310
Bazy: Google Scholar
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule opisano specyfikę wymagań konstrukcyjnych względem układu sterowania silnikiem lotniczym. Przedstawiono dwa przykłady opracowanych systemów sterowania. Pierwszy przykład dotyczy instalacji wtrysku benzyny w silniku lotniczym dużej mocy ASz-62IR/E. Drugi przykład przedstawia układ sterowania wszystkimi funkcjami (wtrysk, układ zapłonowy) w wielopaliwowym silniku lotniczym PZL 200 o mocy 200 kW.
The paper focuses on the special features of the construction requirements towards an aircraft engine control and describes two examples of the developed control systems. The first example deals with a fuel injection installation in a powerful aircraft engine ASz-62IR/E, and the second one shows an all-function control system (injection, ignition) in an multifuel aircraft engine of 200 kW. (The reliability of aircraft propulsion unit control systems).