Kształtowanie gotowości przyszłych nauczycieli do monitorowania osiągnięć edukacyjnych uczniów
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Warianty tytułu: |
Preparing future teachers to monitor students' educational achievemen
|
Autorzy: | Samborska Ołena, Łazuka Ewa |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Strony: | 139 - 180 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 grudnia 2021 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Zapewnienie jakości kształcenia wymaga odpowiedniego przygotowania nauczycieli do monitorowania procesu dydaktycznego, a w szczególności monitorowania osiągnięć edukacyjnych uczniów. Celem monitorowania jest zapewnienie integralnego i właściwego rozwoju ucznia oraz podnoszenie jego osiągnięć edukacyjnych. Istnieje więc potrzeba przygotowania przyszłych nauczycieli przygotowania zawodowego i technologii do opanowania teoretycznych i praktycznych podstaw monitorowania osiągnięć edukacyjnych uczniów oraz umiejętności ich właściwego i odpowiedniego wykorzystania w pracy zawodowej. Ponadto należy wzmacniać motywację przyszłych nauczycieli do monitorowania osiągnięć edukacyjnych uczniów, poprzez wykorzystanie technologii pedagogicznych, zastosowanie właściwych technik i zadań oraz doskonalenie treści kształcenia i aktualizację programu praktyki pedagogicznej. | |
Education’ quality assurance requires adequate preparation of teachers to monitor the didactic process, in particular to monitor the educational achievements of students. The purpose of monitoring is to ensure the integral and proper development of students and to raise their educational achievements. Thus, there is a need to prepare future teachers of vocational preparation and technology to master the theoretical and practical basis of monitoring the educational achievements of students and the ability to use them properly and appropriately in their professional work. In addition, it is necessary to strengthen the motivation of future teachers to monitor the educational achievement of students, through the use of pedagogical technologies, the use of appropriate techniques and tasks, as well as the improvement of the content of education and updating the program of pedagogical practice. |