Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2021
Status:
Autorzy: Golewski Przemysław, Nowicki Marek, Sadowski Tomasz, Pietras Daniel
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 282
Numer artykułu: 115111
Strony: 1 - 13
Impact Factor: 6,3
Web of Science® Times Cited: 4
Scopus® Cytowania: 4
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This work was financially supported by Ministry of Science and Higher Education (Poland) within the statutory research number FN 20/ ILT/2021. Financial support of Structural Funds – European Regional Devel- opment Funds (ERDF) Project No: INNOLOT/I/5/NCBiR/2013; program ‘‘INNOLOT – Innovative Aviation” coordinated by the National Center for Research and Development (NCBiR – Poland); Title: ‘‘Block Structures – Mechanical joining innovations to replace conventional fasteners in aerostructures” Period: 1.12.2013 – 31.11.2018 is gratefully acknowledged.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The paper presents the results of laboratory tests and numerical simulations for thin-walled beams subjected to 3-point bending (3-PB). The beams were made of two parts: an aluminum (7075) omega profile and a GFRP (glass fiber reinforced plastic) panel, which were connected by rivets. The paper focuses on the analysis of deformation states and gradual degradation in these elements. The modeling is described by parameters as the number of rivets, the height of the aluminum profile, and the stiffness of the composite which strongly influence the failure force. The experiments were carried out for two settings of beams on supports, in which the composite panel was located on the side of the supports or on the side of the load acting on the beam axis. The laboratory tests allowed to confirm the correctness of the numerical model. As a result of numerical simulations, the most optimal material and geometric configuration were determined, taking into account the maximum carrying criterion force at 3-PB. The effort of the composite material was also analyzed based on the Tsai-Hill hypothesis