Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
40
Lista 2021
Status:
Autorzy: Czyż Zbigniew, Suwała Szymon, Karpiński Paweł, Skiba Krzysztof
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 2130
Numer artykułu: 012029
Strony: 1 - 9
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: VI International Conference of Computational Methods in Engineering Science
Skrócona nazwa konferencji: CMES 2021
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 25 listopada 2021 do 27 listopada 2021
Miasto konferencji: Zamość
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 13 grudnia 2021
Abstrakty: angielski
The study investigates a thin-walled support platform for an unmanned aerial vehicle, i.e. aluminum beams connected by flat bars and angle irons. The construction is a kind of frame for a propulsion unit of the designed aircraft which is a combination of a multi-copter and a gyrocopter. This construction was tested for various load patterns to investigate the stresses and strains its profiles are connected. The load patterns correspond to different operation modes of the propulsion system, and the finite element method (FEM) and the SolidWorks software were used for the numerical calculations. The research was done for elastic operation of the individual components of the support platform. The analysis enabled to verify the state of stresses on the critical spots of the construction and to develop a construction for ground and flight tests to verify the correct operation of the propulsion control system and optimize its operation in different flight states.