Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
140
Lista 2021
Status:
Autorzy: Jakubczak Patryk, Podolak Piotr
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 281
Numer artykułu: 114959
Strony: 1 - 14
Web of Science® Times Cited: 2
Scopus® Cytowania: 4
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 9 listopada 2021
Abstrakty: angielski
Fibre Metal Laminates are currently one of the most perspective hybrids for aerospace and other industries, because of unique properties, especially damage resistance and damage tolerance. However, the lack of post- impact compressive strength assessment of FMLs and problems with applying effective testing methods was the source of the study. The aim was to design a mechanically effective approach to gaining an understanding of the boundary conditions for post-impact compression of laminates. Based on the conducted research and pro- posed solution, the relevant behaviour of FMLs was achieved. The delamination growth was found to be linked with the initial damage region of the laminate. Lack of support on the middle part of the sheet left room for plastic deformation of the metal. The above gives the final shape to the plate, and plays a significant role in the process of initiation of metal deformation during compression after impact, and as a consequence, faster internal damage growth.