Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Franczuk Jakub, Boguszewska Kamila Lucyna, Parinello Sandro, Dell'Amico Anna, Galasso Francesca, Gleń Piotr
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 24
Numer artykułu: e00217
Strony: 1 - 16
Scopus® Cytowania: 14
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
In the aftermath of the COVID-19 pandemic, technology and interactive communication methods increased in importance. One of the sectors most affected by the lockdown was the tourism industry. It became necessary to apply a new approach to the research and development of this field using the virtual world. This paper presents the implementation of direct use of raw point cloud data enriched with digital historical resources on the case of the historic Klodzko Fortress in Poland's Lower Silesia. Terrestrial laser scanning was used to visualise the real world, later used in a game engine to create space for real-time virtual interaction. Like the touring paths in the real world, the interaction in the adopted solution went beyond observation and understanding of the space unified with historical resources. The project's overall goal was to create a safe and accessible digital tool to popularise the region's cultural heritage resources in pandemic and post-pandemic times.