Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Sitko Joanna
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 19
Strony: 89 - 104
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Zarządzanie własnością intelektualną to zbiór, podporządkowanych zasadniczym celom przedsiębiorstwa, wzajemnie ze sobą powiązanych działań polegających na identyfikowaniu, pozyskiwaniu, kreowaniu, ochronie oraz korzystaniu i rozporządzaniu dobrami własności intelektualnej, których realizacji towarzyszy jednocześnie analiza możliwości, celowości i konsekwencji ich podejmowania. Działania te, podobnie jak zarządzanie wiedzą, mogą być realizowane według strategii ogólnych lub szczegółowych. Strategie ogólne wyznaczają ramy postępowania w zakresie ochrony własności intelektualnej w przedsiębiorstwie,uwzględniając jednocześnie strategie rozwojowe całej organizacji. Strategie szczegółowe są opracowane w celu realizacji strategii ogólnych i odnoszą się do konkretnych dóbr niematerialnych.
management of intellectual property is a set of intertwined activities subordinate to major business goals of an enterprise. these activities coverindentifying, acquiring, creating, protecting, using and disposing of intellectual property assets, which are applied together with analysis of applicability, expediency and possible consequences. These activities, similar to knowledge management, may be implemented according to general or detailed strategies. General straegies determine a framework for intellectual property protection activities in an enterprise,which include development strategies of the entire organisation, whereas detailed strategies are developed for the implementation of general strategies and relate to specific, defined intangible assets.