Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Czerniec Myron, Paszeczko Mychajło, Kornienko Anatolii, Borc Jarosław, Zakhariia Roman
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 16
Strony: 67 - 73
Impact Factor: 1,1
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Web of Science | Scopus | BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 kwietnia 2022
Abstrakty: angielski
The load carrying capacity (contact pressures) of hybrid (metal-polymer) plain bearings is calculated in the article according to the author’s research method, considering the differences of the Young’s modules of the bushing made of polymeric materials. Studies have been conducted for metal-polymer bearings with a bushing of two types of polymer composites: epoxy based antifriction composite materials DIAMANT Moglice (DIAMANT Metallplastic GmbH) and DK6 (PT) (fillers – graphite, MoS2, Zr). The elastic constants of composite materials, in particular the Young’s modulus, have a noticeable effect on the contact pressures in metal-polymer bearings. The Young’s modulus is significantly different in these composite materials. In accordance with this factor, the influence of load, bushing diameter and radial clearance on the maximum contact pressures was studied. Quantitative and qualita- tive regularities of maximum contact pressures from the accepted factors of influence: Young’s modulus, loading, bushing diameter, radial clearance, type of bushing material are established. The obtained results are compared with the results obtained by known conventional calculating methods of contact pressures