An assessment of the transient effect on helicopter main rotor stability and power demand
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
70
Lista 2021
Status: | |
Autorzy: | Raczyński Radosław, Siadkowska Ksenia, Ścisłowski Karol, Wendeker Mirosław |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2022 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 4 |
Wolumen/Tom: | 191 |
Strony: | 23 - 28 |
Scopus® Cytowania: | 1 |
Bazy: | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Finansowanie: | This work has been financed by the National Centre for Research and Development under the LIDER program. Grant Agreement No. LIDER/45/0177/L-9/17/NCBR/2018. |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 5 marca 2022 |
Abstrakty: | angielski |
The researched object os a helicopter main rotor with blades of variable geometric twist characteristics. Variable torsion refers to systems of actuators made of shape memory alloys. The presented numerical analyses allow for evaluating both the dynamics of the rotor in transient states, i.e. in the zone between the static phase and the full activation phase and the impact of the change on the pulsation of the amplitude of the necessary power generated by the rotor corresponding the flight state, and thus covering the demand by the disposable power generated by the engine. This study follows a methodology of numerical analyses based on Multi Body Dynamics and the Finite Element Method and uses fluid mechanics elements and algorithms to analyze lift generation, compiled in a single computational environment referring to the same period of time. |