Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
140
Lista 2021
Status:
Autorzy: Kolano Krzysztof, Moradewicz Artur Jan, Drzymała Bartosz, Gęca Jakub
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 5
Wolumen/Tom: 15
Numer artykułu: 1822
Strony: 1 - 13
Web of Science® Times Cited: 2
Scopus® Cytowania: 4
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This work was supported by Lublin University of Technology grant no.FD-20/EE-2/605.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 marca 2022
Abstrakty: angielski
Low-power BLDC motors are often and willingly used in many drive devices due to their functional advantages. They are also used in advanced positioning systems, where their good dynamic performance parameters are used. The control systems use shaft position sensors mounted on motors, the structure of which is based on magnetic elements and Hall sensors. The aim of this article was to investigate the influence of the BLDC motor quality on the correct operation of the control semiconductor system. The article presents the effect of BLDC motor shaft observation system’s inaccuracies on the friction and current amplitudes of individual inverter keys. Waveforms of the controller phase currents are considered and recorded on a test bench that allows precise sensor position changes. In addition, the effect of sensor misalignment on power losses in individual inverter transistors is investigated. The article shows a significant influence of the motor shaft observation system’s assembly accuracy on the current amplitudes of individual driver transistors and their power losses, which makes it necessary to consider these parameters when constructing power electronic systems.