Study of Cross Wedge Rolling Process of BA3002-Type Railway Axle
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
100
Lista 2021
Status: | |
Autorzy: | Pater Zbigniew |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2022 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 2 |
Wolumen/Tom: | 16 |
Strony: | 225 - 231 |
Impact Factor: | 1,1 |
Web of Science® Times Cited: | 5 |
Scopus® Cytowania: | 5 |
Bazy: | Web of Science | Scopus | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 22 marca 2022 |
Abstrakty: | angielski |
The paper deals with the concept of solid railway axle rolling using tools (rolls) in which the forming zones of in- dividual workpiece steps are separated. Two types of tools were analysed, which were characterised by flat (typical solution) and convex (novel solution) forming surfaces of the wedge. Using the software Forge® NxT, simulations were performed of the rolling processes of the rail axle. Distributions of temperature, damage function, effective strain as well as force and torque courses were analysed. The results showed that it is possible to produce solid railway axles using the CWR method and confirmed the use of tools with a convex forming surface. |