Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Krzyżak Aneta, Relich Szymon, Kosicka Ewelina, Szczepaniak Robert, Mucha Mateusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 16
Strony: 240 - 248
Web of Science® Times Cited: 1
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Web of Science | Scopus | BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This work was financed from the funds of the Ministry of Education and Science by Agreement No. DNK/SP/513880/2021 of 22 December 2021, the project “14th School of Machining and the 43rd Scientific School of Abrasive Machining”, under the programme “Perfect Science”.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 kwietnia 2022
Abstrakty: angielski
The purpose of this study is to investigate the impact of the introduction of powder modifier into composite re- inforced with carbon fabric on selected mechanical properties. The tests were performed on 16 groups of hybrid epoxy composites, including one reference group and 15 groups containing alumina with the grain size of F220, F240, F280, F320 and F360, added in the weight percent of 5%, 10% and 15%. This composite was made of certified components designed for application in the aviation industry. Test results indicated that the increase of alumina content by weight caused thea decrease of strength of polymer composites in most tests. The value of the force transferred by the composite in the tensile test increased disproportionately to the cross section. It resulted in decreased strength. The addition of alumina impeded the super-saturation of the carbon fabric, which caused discontinuities in the matrix material.