Analysis of the impact of various gamification factors on the level of player satisfaction
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Warianty tytułu: |
Analiza wpływu różnych czynników grywalizacyjnych na poziom satysfakcji graczy
|
Autorzy: | Demidiuk Krystian, Plechawska-Wójcik Małgorzata |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2022 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 22 |
Strony: | 1 - 7 |
Bazy: | Baztech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 marca 2022 |
Abstrakty: | angielski | polski |
Nowadays, gamification factors have many applications outside the gaming mar ket, including in science, trade and everyday life, which is referred to as gamification. Despite its widespread use, due to the number of factors that can be used, the scale of potential benefits is still unknown. Although the very concept of gamification refers to areas not related to games, its effectiveness prompts to examine the source from which it comes, and thus the impact of its individual factors on the games themselves. The following work examines t he influence of various gamification factors on a player's playing time and satisfaction in order to find the factor that brings the greatest benefit. The research was carried out using a game specially created for this purpose and on th e basis of the results of the survey presented to the players. The results show that the five selected gamification factors are the challenges and the badges awarded for them have the greatest impact on both examined metrics. | |
Czynniki grywalizacyjne mają w obecnych czasach wiele zastosowań poza rynkiem gier, między innymi w nauce, handlu jak i w codziennym życiu, co określane jest mianem grywalizacji. Pomimo je j powszechnego wykorzystywania, z racji na liczbę możliwych do wykorzystania czynników, skala potencjalnych korzyści wciąż pozostaje nieznana. Choć samo pojęcie grywalizacji odnosi się do obszarów nie związanych z gr ami, jej skuteczność skłania do zbadania źródła z którego się wywodzi, a zatem wpływu poszczególnych jej czynników na same gry. Poniższa praca bada wpływ różnych czynników grywalizacyjnych na czas gry gracza oraz uzyskaną przez niego satysfakcję, w celu znalezienia czynnika przynoszącego największe korzyści. Badanie zostało wykonane przy po mocy specjalnie utworzonej w tym celu gry oraz na podstawie wyników ankiety przedstawionej graczom. Wyniki pokazują, że pięciu wybranych czynni ków grywalizacyjnych, to wyzwania oraz przyznawane za nie odznaki mają największy wpływ na obie badane metryki. |