Interakcja pedagogiczna w działalności edukacyjnej nauczycieli kształcenia zawodowego
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Warianty tytułu: |
Pedagogical interaction in the educational activity of vocational education teachers
|
Autorzy: | Androszczuk Iryna, Jaworowska Małgorzata |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Strony: | 11 - 75 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 grudnia 2021 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Koncepcja interakcji pedagogicznej jest obecna w pedagogice, socjologii, psychologii, filozofii oraz innych dziedzinach. W procesie kształtowania i rozwoju osobowości jednym z ważnych warunków nawiązania interakcji pedagogicznej jest realizacja podmiotowo-subiektywnej natury komunikacji oraz jej wielowymiarowa forma w procesie edukacyjnym. Kryteriami skuteczności interakcji pedagogicznych w działalności zawodowej nauczyciela jest wartość motywacji, innowacji oraz refleksji, zaś skuteczność szkolenia przyszłych nauczycieli zależy od ich zdolności do refleksji i samokształcenia. | |
The concept of pedagogical interaction is present in pedagogy, sociology, psychology, philosophy and other fields. In the process of formation and development of personality one of the important conditions for the establishment of pedagogical interaction is the realization of the subjective nature of communication and its multidimensional form in the educational process. The criteria for the effectiveness of pedagogical interaction in the teacher's professional activity is the value of motivation, innovation and reflection, while the effectiveness of training future teachers depends on their ability to reflect and self-educate. |