Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Warianty tytułu:
Pedagogical interaction in the educational activity of vocational education teachers
Autorzy: Androszczuk Iryna, Jaworowska Małgorzata
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Strony: 11 - 75
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 grudnia 2021
Abstrakty: polski | angielski
Koncepcja interakcji pedagogicznej jest obecna w pedagogice, socjologii, psychologii, filozofii oraz innych dziedzinach. W procesie kształtowania i rozwoju osobowości jednym z ważnych warunków nawiązania interakcji pedagogicznej jest realizacja podmiotowo-subiektywnej natury komunikacji oraz jej wielowymiarowa forma w procesie edukacyjnym. Kryteriami skuteczności interakcji pedagogicznych w działalności zawodowej nauczyciela jest wartość motywacji, innowacji oraz refleksji, zaś skuteczność szkolenia przyszłych nauczycieli zależy od ich zdolności do refleksji i samokształcenia.
The concept of pedagogical interaction is present in pedagogy, sociology, psychology, philosophy and other fields. In the process of formation and development of personality one of the important conditions for the establishment of pedagogical interaction is the realization of the subjective nature of communication and its multidimensional form in the educational process. The criteria for the effectiveness of pedagogical interaction in the teacher's professional activity is the value of motivation, innovation and reflection, while the effectiveness of training future teachers depends on their ability to reflect and self-educate.