The experimental and numerical analysis of helicopter performance in urban areas and in SAR operations
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
15
Lista A
Status: | |
Warianty tytułu: |
Analiza eksperymentalna oraz numeryczna eksploatacji śmigłowców w aglomeracjach miejskich oraz w akcjach ratowniczych
|
Autorzy: | Łusiak Tomasz |
Rok wydania: | 2013 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 3 |
Wolumen/Tom: | 15 |
Strony: | 237 - 240 |
Impact Factor: | 0,505 |
Web of Science® Times Cited: | 0 |
Scopus® Cytowania: | 0 |
Bazy: | Web of Science | Scopus | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 16 kwietnia 2013 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Praca przedstawia sposoby analizy eksperymentalnej oraz numerycznej użytkowania śmigłowca w aglomeracjach miejskich oraz akcjach ratowniczych. Rozpatrzono zjawisko interferencji aerodynamicznej pomiędzy śmigłowcem a obiektem znajdującym się w jego bezpośredniej bliskości. Analizie poddano wpływ zjawiska interferencji na obciążenia, opływ i własności śmigłowca w szczególnych przypadkach jego użytkowania. Przedstawiono wyniki obliczeń wykorzystujących program FLUENT, odpowiedzi dynamicznych na zaburzenia symulacyjnego modelu wirnika śmigłowca uwzględniającego deformacje łopat oraz rezultaty laboratoryjnych badań eksperymentalnych na modelach fizycznych śmigłowca. | |
The paper discusses the methods of experimental and numerical analysis of helicopter performance in urban areas and search and rescue operations. The phenomenon of aerodynamic interference between the helicopter and the object located in its immediate vicinity was examined. The main focus was on the impact of interference on helicopter loading, airflow around the helicopter and helicopter properties in these specific cases. The paper provides a set of research results using the FLUENT software on the dynamic response to the disturbed simulation model of the helicopter rotor including the deformation of helicopter blades as well as the results of laboratory research on physical helicopter models. |