Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2021
Status:
Autorzy: Szmit Zofia, Kłoda Łukasz, Kowalczuk Marcin, Stachyra Grzegorz, Warmiński Jerzy
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 9
Wolumen/Tom: 15
Numer artykułu: 3335
Strony: 1 - 23
Web of Science® Times Cited: 2
Scopus® Cytowania: 2
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This research is financially supported by grant number 2016/23/B/ST8/01865 from the Polish National Science Center. The third and the forth authors would like to acknowledge the finical support of the National Centre for Research and Development under the project POWR.03.02.00-IP.08-00-OK/16 within the framework of “The International PhD Course in Mechanics”, provided by the Faculty of Mechanical Engineering at Lublin University of Technology, POWR.03.02.00-00-I017/16-00.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 6 maja 2022
Abstrakty: angielski
The purpose of the current study is the experimental analysis of the dynamics and aerody- namic loads of a three-bladed rotor. The experimental tests focus on the rotation with three different angular velocities; for each angular speed, four different preset angles of beam have been studied. During the laboratory experiment, strain gauges, as well as high-speed cameras, have been used as the measurement system. The images from the high-speed cameras have been used to obtain aerodynamic loads in the form of polynomials, while the signals from strain gauges mounted on each beam allowed us to observe the synchronization phenomenon between beams