Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Tisov Oleksandr, Yurchuk Alina, Wlazło-Ćwiklińska Magda
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 10
Strony: 44 - 52
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 29 kwietnia 2022
Abstrakty: angielski
Turbine blades of aircraft gas-turbine engines were always the place to apply novel materials and technologies. Special attention was paid to strength, cor- rosion-oxidation, and tribological performance. The blade top-shrouds are one of the most vulnerable places from the point of wear resistance. This problem was usually solved by applying coatings (weld-deposition, electro- spark coating, gas-spray coatings). The new method proposed here is to use soldering technology: the to-size plate manufactured of wear-resistant ma- terial is bonded to the friction surface by the solder with the composition close to the composition of the turbine blade. In this work, we propose the method and the material for improving the wear resistance of the turbine blade’s top shrouds. The cobalt-based materials (Co-15Cr-2.5Fe-2.5Al-36TiC) seem very promising for this. In the present work, the manufacturing tech- nology of the alloy by HIP method, microstructure, and high-temperature fretting-wear characteristics (1050 ̊C) are discussed.