Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Paszeczko Mychajło, Dziedzic Krzysztof, Stukhliak P., Barszcz Marcin, Borc Jarosław, Józwik Jerzy
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 43
Strony: 90 - 94
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: The research was financed in the framework of a project at Lublin University of Technology, Regional Excellence Initiative, funded by the Polish Ministry of Science and Higher Education (contract no. 030/RID/2018/19).
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski
This paper investigates the wear of iron-based Fe–Mn–C–B–Si–Ni–Cr hard-faced welding coatings. A tribological test of wear was performed at ambient and elevated (250°C) temperatures. The Anton Parr THT 1000 ball-on-disk tribometer was used for friction and wear tests. The surface after friction was evaluated using a scanning electron microscope (SEM). For the tested samples at ambient temperature the wear rate amounted to 6.23 × 10 –6 mm3 /(N m), whereas that of the samples tested at 250°C increased to 7.89 × 10 –6 mm3 /(N m). Eutectic coatings are used to increase the service life of the working bodies of machine parts and mechanisms subject to abrasive wear.