Analiza wiedzy o aspektach cyberbezpieczeństwa i logowania dwuetapowego w społeczeństwie
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Warianty tytułu: |
An Analysis of the Knowledge about the Aspects of Cybersecurity and Two-Factor Logging in the Society
|
Autorzy: | Piłat Kamil, Pawłowski Michał Tomasz, Kozieł Grzegorz |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2022 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Wolumen/Tom: | 23 |
Strony: | 112 - 117 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 czerwca 2022 |
Abstrakty: | angielski | polski |
The article presents the course of research on the safe use of the Internet, carried out on a group of 200 respondents aged 10- 60 and more. Particular attention was paid to the threat of ransomware and other threats on the Internet. Computer-aided survey research was carried out. Survey results were analyzed using a frequency analysis and a Pearson- Spearman correlation analysis. The conducted research showed an unsatisfactory level of knowledge in the field of cybersecurity for the age groups 10-15 and 60 and more, and it was sufficient for the age groups 20-24. The problem has become especially topical given the impact of the COVID-19 pandemic on teaching and remote work and remote communication in families. | |
W artykule przedstawiono przebieg badań dotyczących bezpiecznego korzystania z Internetu przeprowadzonych na grupie 200 respondentów w wieku 10-60 i więcej lat . Szczególną uwagę zwrócono na zagrożenie oprogramowaniem szpiegującym i inne zagrożenia w sieci Internet. Przeprowadzono badania ankietowe wspomagane komputerowo. Wyniki ankiet były analizowane z użyciem analizy częstości oraz analizy korelacji Pearsona i Spearmana . Przeprowadzone badania wykazały niezadowalający poziom wiedzy z zakresu cyberbezpieczeństwa dla grup wiekowych 10 -15 oraz 60 i więcej lat oraz wystarczający dla grup wiekowych 20 -24 lat. Problem stał się szczególnie aktualny, biorąc pod uwagę wpływ pandemii COVID-19 na nauczanie i pracę zdalną oraz komunikację zdalną w rodzinach. |