Analiza wydajnościaplikacji iOS stworzonych przy użyciu technologii natywnej i crossplatformowej
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Warianty tytułu: |
Analysis of the performance of iOS applications developed using native and cross-platform technology
|
Autorzy: | Michałowski Marcin, Skublewska-Paszkowska Maria |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2022 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Wolumen/Tom: | 23 |
Strony: | 165 - 171 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 czerwca 2022 |
Abstrakty: | angielski | polski |
Study presented in this paper concerns the comparative analysis of t he performance of iOS applications developed using native and cross-platform technologies. For the purpose of the research, t wo iOS applications were implemented : the first one was created using the Swift programming language, while th e second one using the Flutter technology. For both applications, a set of research scenarios was defined, which assum ed the examination of the time of execution and CPU consumption during the execution of operations, such as: sortin g integers, writing and reading string from a file or writing and reading records from the SQLite database. The conducted anal ysis showed that it is not possible to clearly state which application is more efficient in terms of execution time and CPU consumption, because they obtained di- vergent results for different research scenarios. The native application performed better for file and database operations, while the cross-platform one obtained lower time and CPU consumption whe n sorting numbers. | |
Badania przedstawione w niniejszym artykule dotyczą analizy p orównawczej wydajności aplikacji iOS stworzonych przy użyciu technologii natywnej i crossplatformowej. Na potrzeby badań zostały utworzone dwie aplikacje iOS: pierws za zaimplementowana przy użyciu języka Swift, natomiast druga przy u życiu technologii Flutter. Dla obu aplika- cji okre ślono zestaw scenariuszy badawczych, które zakładały zbadanie czasu wykon ania oraz zużycia jednostki obli- czeniowej w czasie wykonywania pos zczególnych operacji takich jak: sortowanie liczb całkowitych, zapis i odczy t ciągu znaków z pliku oraz zapis i odczyt rekordów z bazy danych SQLite. Przeprowadzona analiza wykazała, że nie da się jednoznacznie stwierdzić, która aplikacja jest bardziej wydajna pod względem czaso wym i zużycia procesora, po- nieważ uzyskiwały one rozbieżne wyniki dla różnych scenariuszy badawcz ych. Aplikacja natywna uzyskała lepsze rezultaty w przypadku operacji na plikach i operacji na bazie danych, nato miast aplikacja cros splatformowa wykazała się niższym czasem i zużyciem procesora podczas sortowania liczb |