Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Czyż Zbigniew, Karpiński Paweł, Skiba Krzysztof, Jakubczak Patryk, Podolak Piotr, Droździel-Jurkiewicz Magda
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 666 - 671
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This work has been financed by the Polish National Centre for Research and Development under the LIDER program Grant Agreement No. LIDER/27/0140/L-10/18/NCBR/2019.
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 9th International Workshop on Metrology for AeroSpace
Skrócona nazwa konferencji: MetroAeroSpace 2022
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 27 czerwca 2022 do 29 czerwca 2022
Miasto konferencji: Pisa
Państwo konferencji: WŁOCHY
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The paper presents a description of the research possibilities of the developed test stand for testing deformations of unmanned aerial vehicle fuselages. The test stand was developed to realize a project of a unique construction of an unmanned aerial vehicle. This design determined the requirements for the test stand. Therefore, part of the work was devoted to the description of the tested object. Due to the specific working conditions of the designed fuselage, the developed test stand allows for simulating the load corresponding to different conditions of the flight, e.g. hovering or progressive flight. Additionally, it is possible to change the forces acting on the fuselage simultaneously for all servos or each of them separately (ifnecessary). Finally, example results showing the displacement of control points in one of the observed parts of the fuselage are presented. The tests carried out using the developed test stand allowed to verify the maximum deformation of the fuselage. Based on the results obtained it is possible to define necessary modifications to increase the stiffness of the tested object, i.e. to reduce the level of deformations while keeping the mass requirements.