Analysis of trolleybus energy consumption
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Siemionek Ewa |
Rok wydania: | 2013 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 18 |
Wolumen/Tom: | 7 |
Strony: | 81 - 84 |
Web of Science® Times Cited: | 3 |
Bazy: | Web of Science | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 10 czerwca 2013 |
Abstrakty: | angielski |
Developing energy-saving solutions in vehicle construction and operation has become a priority in the automotive sector. For this reason, zero-emission and low-noise trolleybuses have started to play a significant role in urban public transportation. The paper discusses the methodology and results of energy consumption analysis for trolleybus travel on a determined route. For a given section of the route, energy recovery under braking was calculated. |