Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Szymoniuk Barbara
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Strony: 209 - 229
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
W gospodarce obiegu zamkniętego (GOZ) wartość produktów, materiałów i zasobów jest utrzymywana tak długo, jak to możliwe, a wytwarzanie odpadów jest ograniczone do minimum. Wzrost gospodarczy wymaga wówczas mniejszego zużycia zasobów naturalnych przy ograniczonym wpływie na środowisko. Przedsiębiorstwa, jako podmioty gospodarki obiegu zamkniętego, osiągają większą zyskowność niż te, które funkcjonują w tradycyjnej gospodarce. W rozdziale zostały przedstawione efektywne, sprawdzone w praktyce modele biznesowe GOZ: łańcuch dostaw obiegu zamkniętego, odzyskiwanie i recykling, wydłużanie życia produktu, platformy współdzielenia i współużytkowania oraz świadczenie usług z wykorzystaniem oferowanych produktów. Wdrażanie tych modeli wymaga zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, a także zmian w strategiach marketingowych. Omówione wyzwania dla marketingu wiążą się z opracowaniem innowacyjnych koncepcji cyrkularnego produktu i jego komunikacji, a także dostarczania i wyceny cyrkularnych ofert.