Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
Ultra-szybkie ładowanie floty autobusów elektrycznych i jego wpływ na parametry jakości energii elektrycznej
Autorzy: Chudy Aleksander, Mazurek Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 53 - 54
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: XXXI Sympozjum Środowiskowe PTZE Zastosowania Elektromagnetyzmu we Współczesnej Inżynierii i Medycynie
Skrócona nazwa konferencji: XXXI PTZE
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 4 września 2022 do 7 września 2022
Miasto konferencji: Kliczków
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 2 września 2022
Abstrakty: angielski
Electric vehicles have an impact on the electricity system as they create additional demand for electricity. Moreover, due to the stochastic temporal and spatial distribution of charging demand, with its large share in the overall demand, electric vehicles may cause system disturbances requiring the introduction of new generation capacity and/or reinforcement of certain lines or substations in the distribution network. The sheer impact of an on-board charger of a vehicle on the power quality of the system is also significant [1-3]. The uncoordinated process of charging might cause [4, 5]: • current harmonics emission, • power losses, • voltage drops and fluctuations, • phase unbalance, • conducted electromagnetic disturbances, • frequency variations. Electric buses are increasingly popular in cities in Poland, therefore, it is worth to measure power quality parameters during electric bus fleet charging. The case of study was an ultra-fast pantograph charger with a nominal power of 450 kW. It was designed to charge Solaris Urbino 12 Electric buses in Lublin. The measurements took place at the dedicated electrical substation. Sonel PQM-711 class A power quality analyser with Sonel F-2 Rogowski coils were used for the measurements. The observation period was one week. Aggregation interval was set to 150 cycles (synchronisation with the power frequency). The data was averaged to approximately 10-minute resolution (1010 samples).