Analysis of the Combustion Process of a Diesel Engine Fuelled by Diesel and Hydrogen
Fragment książki (Rozdział monografii pokonferencyjnej)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Autorzy: | Longwic Rafał, Woźniak-Borawska Gracjana, Tatarynow Dawid Jarosław, Sander Przemysław, Gita Arkadiusz |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Strony: | 125 - 132 |
Scopus® Cytowania: | 2 |
Bazy: | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | 2021 International Symposium on Automation, Mechanical and Design Engineering |
Skrócona nazwa konferencji: | SAMDE 2021 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 3 grudnia 2021 do 5 grudnia 2021 |
Miasto konferencji: | Beijing |
Państwo konferencji: | CHINY |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | angielski |
This article discusses the results of studies on the use of hydrogen additive for combustion together with diesel fuel in a compression ignition engine. A motor with Common Rail injection system was tested. Hydrogen was administered sequentially into the engine intake channel. The engine fitted to the vehicle was inducted and the engine load was triggered using a two-axle chassis dynamometer. A proprietary hydrogen injection system was used during the preliminary testing phase. Energy and environmental performance of the engine built into the vehicle was recorded. An analysis of the effect of the hydrogen additive on the above-called parameters was made. The proposed solution may contribute to the longer service life of current compression ignition engines due to improved ecological properties of such sources of propulsion. |