Analiza porównawcza silników graficznych Cycles oraz Eevee na przykładzie renderowania modeli 3D artefaktów archeologicznych
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Warianty tytułu: |
Comparative analysis of the Cycles and Eevee graphics engines on the example of rendering 3D models of archaeological artifacts
|
Autorzy: | Dudek Sebastian, Dziedzic Krzysztof |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2022 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 24 |
Strony: | 218 - 223 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 września 2022 |
Abstrakty: | angielski | polski |
The purpose of the article is to conduct a comparative analysis of two graph ics engines available in the Blender applic a- tion. These are the Eevee and Cycles engines. The analysis will concern such ele ments as: efficiency, the ability to adjust the scene and the speed of image rendering by both engine s. A test stand in the form of a desktop computer with a newly installed operating system has been prepared for the research. | |
Celem artykułu jest przeprowadzenie analizy porównawczej dwóch silnik ów graficznych dostępnych w aplikacji Ble n- der. Są to silniki Eevee oraz Cycles. Analiza dotyczyć będzie takich elementów jak: wydajność, możliwość dostosow a- nia sceny oraz szy bkość renderowania obrazu przez oba silniki . Do przeprowadzenia badań przygotowane zostało st a- nowisko badawcze w postaci komputera stacjonarnego z nowo zainstalowanym systemem operacyjnym. |