Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
70
Lista 2021
Status:
Warianty tytułu:
Badania symulacyjne kontrolerów systemu zarządzania temperaturą akumulatora z modułami multi-termoelektrycznymi
Autorzy: Nasir Mohammad Tariq, Beithou Nabil, Borowski Gabriel, Alsaqoor Sameh
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 8
Wolumen/Tom: 98
Strony: 77 - 83
Impact Factor: 0,5
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus | BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This article was supported by the Lublin University of Technology (Grant No. FD-20/IS-6/002). The authors are appreciative of the financial support provided by Applied Science Private University, Jordan.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 15 sierpnia 2022
Abstrakty: angielski | polski
In this paper, an simulated investigations for the modified lithium-ion battery thermal management system using PID, as well Null-Space-based Behavioral (NSB) controllers were presented. This work sought to keep the battery life at its optimum temperature using low power. We used thermoelectric modules with collaborating controllers to minimize the electricity consumed during the cooling process. Comparing to PID, NSB controller achieved the reduction of consumed power of 20%, faster temperature return to the set point, and a more uniform controlling the temperature of the battery cells.
W niniejszym artykule przedstawiono wyniki symulacyjnych badań nad zmodyfikowaniem systemu zarządzania temperaturą akumulatora litowo-jonowego z wykorzystaniem regulatora PID oraz regulatora behawioralnego typu Null-Space (NSB). Celem pracy było utrzymanie żywotności baterii w optymalnej temperaturze przy niskim poborze mocy. Wykorzystano moduły termoelektryczne z dedykowanym sterownikiem dla zmniejszenia zużycia energii elektrycznej podczas procesu chłodzenia. W porównaniu do PID, zastosowanie regulatora NSB umożliwia redukcję pobieranej mocy o 20%, szybszy powrót temperatury do wartości zadanej oraz bardziej równomierne sterowanie temperaturą ogniw akumulatora. (Badania symulacyjne kontrolerów systemu zarządzania temperaturą akumulatora z modułami multi-termoelektrycznymi).