Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Ambrożkiewicz Bartłomiej, Syta Arkadiusz, Gassner Alexander, Georgiadis Anthimos, Litak Grzegorz, Meier Nicolas
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 599 - 606
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 10th International Conference on Wave Mechanics and Vibrations
Skrócona nazwa konferencji: WMVC 2022
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 4 lipca 2022 do 6 lipca 2022
Miasto konferencji: Lizbona
Państwo konferencji: PORTUGALIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Interpretation of acceleration time-series from rolling-element bearings is sometimes challenging if no prior knowledge of the system is available. The evaluation must adapt operational conditions or the actual value of operational parameters. In our analysis, we apply the machine learning methods and statistical indicators in the diagnosis of dynamical response in the self-aligning ball bearing with different radial internal clearance. Machine learning methods are applied for the quantification of the acceleration time-series with statistical indicators and their assignation to the specific state or clearance value. The results of the analysis allow recognizing the bearing’s condition and the clearance value based on experimental acceleration time-series. Additionally, confusion matrices are presented for showing the accuracy of proposed methods. The results of applied Machine Learning methods are on the level of around 80% in classifying the dynamical response to the specific radial clearance. The motivation of the research is to introduce it to on-site practice in the test rig.