Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2021
Status:
Autorzy: Maciaszczyk Magdalena, Czechowska-Kosacka Aneta, Rzepka Agnieszka, Lipecki Tomasz, Łazuka Ewa, Wlaź Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 22
Wolumen/Tom: 15
Numer artykułu: 8395
Strony: 1 - 16
Web of Science® Times Cited: 5
Scopus® Cytowania: 5
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 10 listopada 2022
Abstrakty: angielski
The growing demand for energy is accelerating the process of consuming non-renewable energy sources, so special attention should be paid to the development of renewable energy as the energy obtained from renewable energy sources (RES) will reduce the consumption of primary raw materials and reduce emissions of harmful substances entering the atmosphere. The aim of this article is thus to investigate the attitude of Polish consumers towards renewable energy sources and to discover the relationship between the level of awareness and other factors such as age and education. The results of the research revealed that there was a correlation between the age and level of education of the respondents and their willingness to consider the issues related to renewable energy sources and implement solutions in their households that take into account the consumption of natural energy sources (p-value of the significance test for age is 0.0001227, and p-values of independence test for the level of education are 0.00013). The discovery of such correlations will allow knowing in which direction the efforts should be intensified in order to reach the largest part of society.