Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2021
Status:
Autorzy: Wrótny Marcin, Bohatkiewicz Janusz, Bohatkiewicz-Czaicka Joanna
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 113
Numer artykułu: 103531
Strony: 1 - 11
Impact Factor: 7,6
Web of Science® Times Cited: 4
Scopus® Cytowania: 4
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 19 listopada 2022
Abstrakty: angielski
This paper presents an assessment of the effectiveness of low-noise road pavements, as well as impressions of the inhabitants concerning the influence of this solution on their comfort of life. Residents were surveyed before and after the new pavements were installed to determine their subjective opinion of the change in acoustic impact caused by traffic. Moreover, a high annoyance index was used to illustrate the impact of noise reduction on the health of people living in areas adjacent to the analysed road sections. The aim of this study is to compare the subjective perception of noise reduction by residents due to the use of low-noise pavements with the objective form of assessment, which is the analysis of the high annoyance index and the value of road noise reduction. The results obtained show a significant improvement in the subjective perception of the residents after the implementation of the new pavements.