Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
The comparative research on the occurrence of the fuel film phenomenon in petrol and ethanol fuelled engines
Autorzy: Szlachetka Marcin
Rok wydania: 2013
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 407 - 413
Bazy: Baztech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte repozytorium
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 września 2013
Abstrakty: polski | angielski
Badania eksperymentalne przeprowadzono w celu określenia różnic w procesie tworzenia mie-szanki paliwowo-powietrznej podczas zasilania silnika benzyną i biopaliwem E85 w stanach dynamicznych. Badania przeprowadzono na 4 cylindrowym 2.0l silniku z wtryskiem pośrednim. Wyjaśniono wpływ prędkości obrotowej wału korbowego i ciśnienia w układzie dolotowym na względne wartości dynamicznego błędu sterowania składem mieszanki w silniku o ZI z pośrednim wtryskiem paliwa, po dodaniu do benzyny alkoholu etylowego. Zaobserwowano, że podczas badań hamownianych, z reguły dynamika sygnału  dla zasilana biopaliwem była wolniejsza niż w przypadku zasilania benzyną. Wykazano, że konwersja samochodów do zdolności spalania paliw zawierających alkohol etylowy wymaga kalibracji współczynników dynamicznych w stanach nieustalonych.
An experimental study has been conducted to investigate the certain significant differences in the air-fuel mixture formation for gasoline and E85 fuelled engines under dynamic conditions. An indirect injection 4 cylinder 2.0l engine was tested. The study explains the correlation between a relative dynamic error in controlling a mixture composition in and SI indirect injection engine and crankshaft speed and inlet pressure when ethanol is added to gasoline. As noticed, λ dynamics was generally slower for biofuel than that of gasoline. This paper shows that dynamic coefficients need to be calibrated under unsteady conditions to convert vehicles to be able to burn ethanol based fuels.