Method of Increasing the Relative Throughput of Requesting Radar Systems
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
70
Lista 2021
Status: | |
Warianty tytułu: |
Metoda zwiększania względnej przepustowości żądających systemów radarowych
|
Autorzy: | Semenets Valerii V., Svyd Iryna, Obod Ivan, Maltsev Oleksandr, Wójcik Waldemar, Tkach Mariia, Starokozhev Sviatoslav |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2022 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 11 |
Wolumen/Tom: | 98 |
Strony: | 97 - 101 |
Impact Factor: | 0,5 |
Web of Science® Times Cited: | 0 |
Scopus® Cytowania: | 0 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 17 listopada 2022 |
Abstrakty: | angielski | polski |
In the presented work, a method is proposed for increasing the relative throughput of requesting radar systems for monitoring airspace in which a successive transition is made from servicing a separate requester of radar systems to servicing a network of requesters. They observe this air object by forming an analysis time interval on the aircraft's responder, detecting request signals at this time interval. If at least one request signal is detected in the time analysis interval, at the end of the analysis time interval, a response signal is emitted, which includes the spatial coordinates of the given air object. This makes it possible to exclude the possibility of paralyzing an aircraft transponder by a deliberate correlated interference of the required intensity by the interested party and, as a result, to increase the relative throughput of requesting radar systems for airspace monitoring. | |
W prezentowanej pracy zaproponowano metodę zwiększenia względnej przepustowości żądających systemów radarowych do monitorowania przestrzeni powietrznej, w której następuje sukcesywne przejście od obsługi odrębnego zleceniodawcy systemów radarowych do obsługi sieci zleceniodawców. Obserwują ten obiekt powietrzny, tworząc przedział czasu analizy w urządzeniu odpowiadającym samolotu, wykrywając sygnały żądania w tym przedziale czasowym. Jeżeli co najmniej jeden sygnał żądania zostanie wykryty w przedziale czasu analizy, na końcu przedziału czasu analizy emitowany jest sygnał odpowiedzi, który zawiera współrzędne przestrzenne danego obiektu lotniczego. Pozwala to wykluczyć możliwość sparaliżowania transpondera statku powietrznego przez celową skorelowaną ingerencję o wymaganym natężeniu przez zainteresowaną stronę i w efekcie zwiększyć względną przepustowość żądania systemów radarowych do monitorowania przestrzeni powietrznej. |