Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
70
Lista 2021
Status:
Warianty tytułu:
Metoda zwiększania względnej przepustowości żądających systemów radarowych
Autorzy: Semenets Valerii V., Svyd Iryna, Obod Ivan, Maltsev Oleksandr, Wójcik Waldemar, Tkach Mariia, Starokozhev Sviatoslav
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 11
Wolumen/Tom: 98
Strony: 97 - 101
Impact Factor: 0,5
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 17 listopada 2022
Abstrakty: angielski | polski
In the presented work, a method is proposed for increasing the relative throughput of requesting radar systems for monitoring airspace in which a successive transition is made from servicing a separate requester of radar systems to servicing a network of requesters. They observe this air object by forming an analysis time interval on the aircraft's responder, detecting request signals at this time interval. If at least one request signal is detected in the time analysis interval, at the end of the analysis time interval, a response signal is emitted, which includes the spatial coordinates of the given air object. This makes it possible to exclude the possibility of paralyzing an aircraft transponder by a deliberate correlated interference of the required intensity by the interested party and, as a result, to increase the relative throughput of requesting radar systems for airspace monitoring.
W prezentowanej pracy zaproponowano metodę zwiększenia względnej przepustowości żądających systemów radarowych do monitorowania przestrzeni powietrznej, w której następuje sukcesywne przejście od obsługi odrębnego zleceniodawcy systemów radarowych do obsługi sieci zleceniodawców. Obserwują ten obiekt powietrzny, tworząc przedział czasu analizy w urządzeniu odpowiadającym samolotu, wykrywając sygnały żądania w tym przedziale czasowym. Jeżeli co najmniej jeden sygnał żądania zostanie wykryty w przedziale czasu analizy, na końcu przedziału czasu analizy emitowany jest sygnał odpowiedzi, który zawiera współrzędne przestrzenne danego obiektu lotniczego. Pozwala to wykluczyć możliwość sparaliżowania transpondera statku powietrznego przez celową skorelowaną ingerencję o wymaganym natężeniu przez zainteresowaną stronę i w efekcie zwiększyć względną przepustowość żądania systemów radarowych do monitorowania przestrzeni powietrznej.