Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
70
Lista 2021
Status:
Autorzy: Walczak-Skałecka Agnieszka
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 164
Strony: 489 - 502
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 grudnia 2022
Abstrakty: angielski
Purpose: The objective of the article is to discuss the results of the study concerning the set of characteristics of the individual that are considered important in personal brand building, and which can be seen as a personal capital that can be brought to an organizational culture. Design/methodology/approach: The review of literature was conducted in order to identify the set of characteristics of the individual who takes action in the personal brand building and to establish the relationship between the personal brand building process and the organizational culture. The empirical study employed the survey method with the use of a questionnaire. The study examined a representative sample of a thousand Polish Internet users in May 2021. Findings: Taking action in the personal brand building can be viewed as a diagnostic tool when attracting employees, managing human capital and shaping the organizational culture. The results of the study suggest that there is a set of characteristics of the individual, attitudes and values that are considered important in building a personal brand, and people bring this personal capital to the organization along with their personal brands. Research limitations/implications: Further research is needed to take into account the impact of the selected individual characteristics on shaping an entrepreneurial organization and its organizational culture, as well as the methods and possible scope of shaping these elements. Originality/value: The results of the analysis and theoretical considerations discussed in this article complement existing research concerning the use of personal brand concept in shaping organizational culture.