Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Warianty tytułu:
Comparison of hybrid and native iOS mobile application development technologies
Autorzy: Kocki Michał, Urban Michał, Kopniak Piotr
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Wolumen/Tom: 25
Strony: 280 - 287
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 grudnia 2022
Abstrakty: angielski | polski
Mobile applications dedicated to iOS can be developed natively or hybrid. The subj ect of this paper is to compare these technologies on the example of a created mobile application. The performance of both technologies has been examined on the example of two test devices and smartphone operated by iOS. Consider ing the performance analysis, the compi- lation time of the application, reading and writing data from the cloud database, as well as the time of sorting the read data was examined. On the test devices, it was checked how intense is th e use of the system. The obtained results con- firm that producing a mobile application in native technology is more perfor mance efficient
Aplikacje mobilne dedykowane na system operacyjny iOS mogą być wytwar zane natywnie bądź hybrydowo. Tematyką artykułu jest porównanie tych technologii na przykładzie utworzonej aplikac ji mobilnej. Zbadana została wydajność obu technologii na przykładzie dwóch urządzeń testowych i smartfona posiadaj ącego system iOS. Biorąc pod uwagę analizę wydajności, został zbadany czas kompilacji aplikacji, odczyt i zapis danych z bazy danych w chmurze, a także czas sortowania odczytanych danych. Na urządzeniach testowych sprawdzono jak bardzo wytworzone aplikacje obcią- żają system. Otrzymane wyniki potwierdzają, że wytwarzanie aplikacji mob ilnej w technologii natywnej jest wydajniej- sze.