Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Warianty tytułu:
A comparative analysis of performance of Flutter and Xamarin development frameworks
Autorzy: Uciński Mateusz, Dzieńkowski Mariusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2022
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Wolumen/Tom: 25
Strony: 366 - 370
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 grudnia 2022
Abstrakty: angielski | polski
This article presents a comparative performance analysis of two cross-platfo rm development frameworks Flutter and Xamarin . Using these technologies identical test applications running on Windows and An droid were created. Each of these applications included functionalities to run test scenarios. They concerned calc ulating the thirtieth word of the Fibonacci sequence, sorting with the MergeSort algorithm lists consisting o f five thousand and ten thousand elements, performing basic database operations on the database, such as record, read ing, searching, modifying and deleting data. The scenarios were repeated ten thousand times, and the average executio n times of the operations were analyzed. The results did not conclusively show which framework is more efficient. However, in general, it can be concluded that for applications running on Android and Windows that perform a lot of calculatio ns or save large amounts of data or search and at the same time modify data, the Flutter framework will be a better so lution.
Artyku ł ten przedstawia wydajnościową analizę porównawczą dwóch wieloplatformowych szkieletów progra mistyc z- nych Flutter oraz Xamarin. Przy pomocy tych technologii utworzon o identyczne aplikacje testowe działające pod ko n- trolą systemu Windows oraz systemu Android. Każda z tych aplikacji zawierała funkcjonalności umożliwiające prz e- prowadzenie scenariuszy testowych. Dotyczyły one obliczeni a trzydziestego wyrazu ciągu Fibonacciego, posortowani a algorytmem przez scalanie list składających się z pięciu tysięcy oraz dziesięciu tysięcy elementów, wykon ania na bazie danych podstawowych operacji takich jak : zapis, odczyt, wyszukanie, modyfikacja i usunięcie danych. Scenariusze zostały powtórzone dziesięć tysięcy razy, a analizie zostały poddane średni e czas y wykonania danych operacji. Wyniki nie wykazały jednoznacznie, który szkielet jest wydajniejszy. Jednak generalnie można stwierdzić, że dla aplikacji pracujących na system ach Android i Windows, które wykonują dużo obliczeń lub zapisują duże ilości danych czy w y- szuk ują i jednocześnie modyfik ują dane, lepszym rozwiązaniem będzie szkielet programistyczny Flutter.