Analiza porównawcza wydajności szkieletów programistycznych Flutter oraz Xamarin
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Warianty tytułu: |
A comparative analysis of performance of Flutter and Xamarin
development frameworks
|
Autorzy: | Uciński Mateusz, Dzieńkowski Mariusz |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2022 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Wolumen/Tom: | 25 |
Strony: | 366 - 370 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 grudnia 2022 |
Abstrakty: | angielski | polski |
This article presents a comparative performance analysis of two cross-platfo rm development frameworks Flutter and Xamarin . Using these technologies identical test applications running on Windows and An droid were created. Each of these applications included functionalities to run test scenarios. They concerned calc ulating the thirtieth word of the Fibonacci sequence, sorting with the MergeSort algorithm lists consisting o f five thousand and ten thousand elements, performing basic database operations on the database, such as record, read ing, searching, modifying and deleting data. The scenarios were repeated ten thousand times, and the average executio n times of the operations were analyzed. The results did not conclusively show which framework is more efficient. However, in general, it can be concluded that for applications running on Android and Windows that perform a lot of calculatio ns or save large amounts of data or search and at the same time modify data, the Flutter framework will be a better so lution. | |
Artyku ł ten przedstawia wydajnościową analizę porównawczą dwóch wieloplatformowych szkieletów progra mistyc z- nych Flutter oraz Xamarin. Przy pomocy tych technologii utworzon o identyczne aplikacje testowe działające pod ko n- trolą systemu Windows oraz systemu Android. Każda z tych aplikacji zawierała funkcjonalności umożliwiające prz e- prowadzenie scenariuszy testowych. Dotyczyły one obliczeni a trzydziestego wyrazu ciągu Fibonacciego, posortowani a algorytmem przez scalanie list składających się z pięciu tysięcy oraz dziesięciu tysięcy elementów, wykon ania na bazie danych podstawowych operacji takich jak : zapis, odczyt, wyszukanie, modyfikacja i usunięcie danych. Scenariusze zostały powtórzone dziesięć tysięcy razy, a analizie zostały poddane średni e czas y wykonania danych operacji. Wyniki nie wykazały jednoznacznie, który szkielet jest wydajniejszy. Jednak generalnie można stwierdzić, że dla aplikacji pracujących na system ach Android i Windows, które wykonują dużo obliczeń lub zapisują duże ilości danych czy w y- szuk ują i jednocześnie modyfik ują dane, lepszym rozwiązaniem będzie szkielet programistyczny Flutter. |