Zgadzam się
Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.
The aim of this paper is to analyse the interface quality of selected services pr
oviding video-
on
-demand on the Polish
internet market. Interfaces of three services were evaluated (Netflix, Amazon P
rime Video, and Player). The evaluation
was conducted using an expert review, an eye-tracking study,
and an accessibility assessment using the WAVE web
tool. For the study, a research thesis was established
–
Netflix has the most usable interface among the three streaming
portal interfaces studied. As a result of the evaluation of three research methods
, the thesis has been confirmed.
Celem niniejszej pracy jest dokonanie analizy jakości interfejsu wybranyc
h serwisów udostępniających usługę wideo na
życzenie na polskim rynku internetowym. Ocenie poddano interfejsy trzech
serwisów: Netflix, Amazon Prime Video
oraz Player. Ewaluację przeprowadzono, wykorzystując analizę ekspercką,
badanie okulograficzne oraz ocenę dostę
p-
ności internetowym narzędziem WAVE. Na potrzeby badania postawiono tezę b
adawczą –
wśród trzech badanych
interfejsów portali streamingowych, serwis Netflix posiada najbardziej uż
yteczny interfejs. W wyniku przeprowadzonej
ewaluacji trzema metodami badawczymi została ona potwierdzona.