Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2023
Status:
Autorzy: Xu Xiangdong, Przystupa Krzysztof, Kochan Orest
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2023
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 12
Numer artykułu: 906
Strony: 1 - 19
Impact Factor: 2,6
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 5
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This work was financed as part of the Lublin University of Technology project: FD-20/EE-2/801 and project: FD-20/IM-5/087.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 10 lutego 2023
Abstrakty: angielski
Social network information has been widely applied to traditional recommendations that have received significant attention in recent years. Most existing social recommendation models tend to use pairwise relationships to explore potential user preferences, but overlook the complexity of real-life interactions between users and the fact that user relationships may be higher order. These approaches also ignore the dynamic nature of friend influence, which leads the models to treat different friend influences equally in different ways. To address this, we propose a social recommendation algorithm that incorporates graph embedding and higher-order mutual information maximization based on the consideration of social consistency. Specifically, we use the graph attention model to build higher-order information among users for deeper mining of their behavioral patterns on the one hand; while on the other hand, it models user embedding based on the principle of social consistency to finally achieve finer-grained inference of user interests. In addition, to alleviate the problem of losing its own hierarchical information after fusing different levels of hypergraphs, we use self-supervised learning to construct auxiliary branches that fully enhance the rich information in the hypergraph. Experimental results conducted on two publicly available datasets show that the proposed model outperforms state-of-the-art methods.