Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Montusiewicz Jerzy, Skulimowski Stanisław, Barszcz Marcin, Kayumov Rahim
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 1032 - 1043
Scopus® Cytowania: 2
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning
Skrócona nazwa konferencji: ICL2022
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 27 września 2022 do 30 września 2022
Miasto konferencji: Wiedeń
Państwo konferencji: AUSTRIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The paper presents a process of creating, optimising and testing a virtual reality application for displaying the “Hujra”, a room for students of the 17th century madrassa in the area of the Silk Road, together with interactive objects. Introduction of manual 3D modelling could allow the cooperating teams to work at a distance, aggregating their qualifications in the area of IT and cultural heritage. By applying the procedure of optimisation, the designed 3D objects had sufficiently small file sizes to be introduced into virtual reality, and the fully mobile application worked effectively using smartphones within the price group available to the average user. The combination of the complexity of the project and its high availability via smartphones was considered a successful solution.