Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
70
Lista 2023
Status:
Warianty tytułu:
Identyfikacja natężenia pola elektrycznego w samolotach
Autorzy: Michałowska Joanna, Tomiło Paweł, Pytka Jarosław, Puzio Łukasz, Tofil Arkadiusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2023
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 99
Strony: 222 - 225
Impact Factor: 0,4
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Web of Science | Scopus | BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 lutego 2023
Abstrakty: angielski | polski
The development of new technologies contributes to an increase in the value of the electromagnetic field. The article presents the identification of the electric field with the use of cluster analysis. The research on the value of the electric component of the electromagnetic field (EMF) was determined with the NHT3DL broadband meter from Microrad with the 01E measuring probe during training flights. The developed model for cluster analysis using the DBSCAN (density-based spatial clustering of applications with noise) algorithm is used to identify the electric field exposure value in the context of flight safety analysis.
Rozwój nowych technologii przyczynia się do wzrostu wartości pola elektromagnetycznego. W artykule przedstawiono identyfikacje pola elektrycznego określoną przy użyciu analizy skupień. Badania dotyczące wartości składowej elektrycznej pola elektromagnetycznego (EMF) wyznaczono miernikiem szerokopasmowym NHT3DL firmy Microrad z sondą pomiarową 01E podczas lotów szkoleniowych statkami powietrznymi. Opracowany model do analizy y skupień przy użyciu algorytmu DBSCAN (ang. density-based spatial clustering of applications with noise) służy do identyfikacji wartości ekspozycji pola elektrycznego w kontekście analizy bezpieczeństwa lotów