Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
70
Lista 2023
Status:
Autorzy: Bulzak Tomasz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2023
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 68
Strony: 697 - 701
Web of Science® Times Cited: 0
Bazy: Web of Science | BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: The research was financed in the framework of the project: Development of new rolling technologies for rail axle forgings, no. LiDer/9/0060/L-12/20/ ncbr/2021. Total cost of the project: 1 466 831.25 pLn. The project is financed by the National Centre for Research and Development under the 12th edition of the LiDer programme.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 marca 2023
Abstrakty: angielski
This paper presents the results of research into the cross wedge rolling (CWR) process of axle forgings. The presented re- sults concern the parallel rolling process with two wedges. The use of two parallel wedges is aimed at shortening the tool length (increasing productivity) and reducing the values of wedge opening angles and increasing the forming angles, so that the condition 0.04 ≤ tgα tgβ ≤ 0.08 is maintained to guarantee the highest quality forgings. The article analyses the influence of the design of the double wedge tool on the geometric correctness of the forgings obtained, the value of the failure criterion and the force parameters of the process. The results obtained show that the use of multi wedge tools improves rolling conditions by increasing productivity and reducing the tendency of the material to crack with appropriately selected tool parameters.