Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Zalewska Aleksandra, Kuźmicz Aleksandra
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Strony: 133 - 146
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 31 marca 2023
Abstrakty: polski | angielski
Współczesne przedsiębiorstwa swoje działania koncentrują na osiąganiu poziomu efektywności sprzyjającego interesowi właścicieli. Fakt ten sprawia, iż uzasadnionym wydaje się skupienie interesariuszy właśnie na działalności przynoszącej zyski, rozumianej jako działalność, do której dana jednostka została powołana. Stąd też pojawia się potrzeba wydzielenia pewnych aspektów działalności i zlecenia niektórych działań innym, wyspecjalizowanym podmiotom. Proces ten nazywany jest outsourcingiem. W niniejszym opracowaniu autorzy skupili się na przedstawieniu outsourcingu jako narzędzia wspomagającego modyfikację modelu biznesowego przedsiębiorstwa. Celem pracy było przybliżenie koncepcji outsourcingu procesów biznesowych jako nowoczesnej metody zarządzania przedsiębiorstwem. Zaprezentowano wady i zalety tego typu zlecania realizacji procesów biznesowych podmiotom zewnętrznym, najczęściej wyspecjalizowanym w danych dziedzinach jednostkom. Szczególną uwagę poświęcono opisowi outsourcingu procesów biznesowych, który jest strategią coraz częściej wybieraną zwłaszcza przez duże organizacje międzynarodowe.
Modern companies focus their activities on achieving a level of efficiency conducive to the interests of their owners. This fact makes it seem reasonable to focus stakeholders precisely on profit-making activities, understood as activities for which the entity was established. Hence, there is a need to spin off certain aspects of the business and outsource certain activities to other specialized entities. This process is called outsourcing. In this study, the authors focused on presenting outsourcing as a tool to help modify the business model of an enterprise. The purpose of the study was to introduce the concept of business process outsourcing as a modern method of enterprise management. The advantages and disadvantages of this type of outsourcing of the implementation of business processes to external entities, most often units specialized in the given fields, were presented. Special attention was paid to the description of business process outsourcing, which is a strategy increasingly chosen especially by large international organizations.