Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2023
Status:
Autorzy: Sánchez-García Eduardo, Martínez-Falcó Javier, Marco-Lajara Bartolomé, Pizoń Jakub
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2023
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 5
Wolumen/Tom: 18
Strony: 1 - 14
Impact Factor: 2,9
Web of Science® Times Cited: 2
Scopus® Cytowania: 7
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 24 maja 2023
Abstrakty: angielski
The purpose of this research is to deepen the study of the influence of cognitive proximity has on the innovative performance of firms, as well as the mediating effect of potential and realized absorptive capacity in this relationship. For this purpose, an empirical analysis has been carried out. The primary data have been analyzed by means of PLS-SEM technique. The results show that the cognitive proximity of firms has both a direct and an indirect impact on their innovative performance, through their potential and realized absorptive capacity. We conclude that cognitive proximity matters for the innovation performance of firms, as it facilitates the understanding and establishment of positive reciprocity agreements between the companies, especially in terms of knowledge. Nevertheless, firms must develop a great capability to absorb new knowledge to exploit the advantages derived from its cognitive proximity to its stakeholders and leverage all the knowledge within their reach.