Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Mamcarz Piotr, Droździel Paweł, Gzik Aleksandra, Rybicka Iwona, Droździel Paulina
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 68 - 68
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 15th International Scientific Conference on Sustainable, Modern and Safe Transport
Skrócona nazwa konferencji: TRANSCOM 2023
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 29 maja 2023 do 31 maja 2023
Miasto konferencji: Mikulov
Państwo konferencji: CZECHY
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Urban transport users play a critical role in the success of public transportation systems as they are the primary consumers of these services. Understanding the characteristics and preferences of these users is essential to enhance the quality of public transport services and meeting the needs of diverse populations. The level of satisfaction with transport services among urban users can be influenced by various factors, including accessibility, reliability, comfort, cost, and safety. The study aims to explore changes in satisfaction with public transportation in Lublin over two years and determine how urban transport users' characteristics affect general satisfaction with transport services. To verify the hypotheses, a questionnaire was constructed to assess the level of satisfaction with 19 public transportation services. The method also has an overall index (α = .95). A total of 642 people participated in the study. The results revealed positive and negative changes in satisfaction with particular public transportation services among those surveyed in 2018 versus 2020. The results revealed positive and negative changes in satisfaction with particular public transportation services among those surveyed in 2018 versus 2020. In addition, user characteristics such as ownership of a private car, waiting time or free-fare significantly affect satisfaction with public transportation.