Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Józwik Jerzy, Pytka Jarosław, Gnapowski Ernest, Stelmachowicz Adrian, Budzik Grzegorz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 210 - 215
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus | IEEEXplore
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 10th International Workshop on Metrology for AeroSpace
Skrócona nazwa konferencji: 10th MetroAeroSpace 2023
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 19 czerwca 2023 do 21 czerwca 2023
Miasto konferencji: Milan
Państwo konferencji: WŁOCHY
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
This paper presents the measurement method and experimental results of a study investigating the effect of terrain obstacle geometry on the aircraft suspension system dynamics. Three different models of terrain obstacle geometry were tested: rectangular, triangular and semi-circular, each model having the same dimensions of 300×150×50mm. Experiments were conducted using the GOM PONTOS measuring system, which made it possible to perform a dynamic analysis of the suspension system of a Cessna 152 during passing over the above variable-geometry obstacles. All experiments were conducted for three takeoff runs of 1200, 1800 and 2700 millimetres for each terrain obstacle model, respectively. The study investigated the dynamic parameters of three crucial structural elements of the aircraft's suspension system: strut, fuselage and wheel centre, for which accelerations and velocities were measured when the aircraft was passing over the obstacles. The obtained test results indicate that the velocities v of characteristic measurement points related to selected structural elements of the aircraft (fuselage, wheel, strut) vary in the range of 1.1-2.56 m/s when passing through various obstacles with different approach speeds (run-up speed). The acceleration values α change accordingly in the range 20–58 m/s 2.