Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2023
Status:
Autorzy: Bojanowska Agnieszka, Sulimierska Agnieszka
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2023
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 18
Wolumen/Tom: 15
Numer artykułu: 13980
Strony: 1 - 16
Web of Science® Times Cited: 1
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Oryginalna wersja autorska
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 20 września 2023
Abstrakty: angielski
This manuscript concerned customer recognition of biodegradable packaging. The authors of this study took up this issue due to its topicality and importance for enterprises and customers.The authors conducted a survey among consumers that showed how customers perceived 100% biodegradable packaging. It explored the role of these packages in marketing activities in the organic products market. The purpose of this article was to determine customer awareness of 100% biodegradable packaging. A diagnostic survey with a sample of 1000 respondents was used. The survey results indicated that customers declared environmentally friendly attitudes; however, they were not always able to recognize biodegradable packaging. Providing correct answers on this topic did not depend on gender, health status, or place of residence, only on the age and education of respondents. The research results may have both practical and theoretical implications. The results contribute to the development of management sciences. The conclusions from the manuscript allow producers, not only in food, to design new, biodegradable packaging in accordance with the feelings and expectations of consumers. Thus, it can contribute to increasing the demand for products in ecological packaging.